22 Ağustos 2010 Pazar

en güzel oyuncağım şeker hamurlarım :)

İnternette bakınırken heves etmiştim pasta yapmaya.Gördüğüm pasta fotoğrafları hakkında hep bunları ben de yaparım diyordum.Ufak bi bahaneye de ihtiyacım vardı tabi mutfağa girmeden önce.Sevgilimin doğum günü pastasını kendi ellerimle yapmak istememle kendimi mutfakta buldum.O benim kahramanım ve ben kahramanıma yakışır bir pasta yapmak istedim.Bir Süperman amblemi beğenip istediğim boyutta bir şablonunu çıkarttım.Pandispanya ve kremamı yaptıktan sonra frambuazlı güzel pastamı yaptım.Sıra işin eğlenceli kısmına gelmişti artık.Şeker hamurunu açtıktan sonra şablonu hamurumun üzerine koyup kestim.Yapmak istediğim pastada kabartma olmamalıydı yani beni biraz uğraştıracaktı.Oyalayıcı kesip biçme işlemlerinden sonra tam istediğim gibi kahramanıma layık bi pasta yapmıştım.İlk deneme için fena bi çalışma çıkartmamıştım galiba :) Ve onun gözlerindeki şaşkınlık ve mutluluğu gördüğüm an bütün bu uğraşlarımın karşılığını aldığım andı...

Tarifini de yazayım tam olsun :)
PANDİSPANYA:
4 yumurta
3 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
2 kaşık kakao
1 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
KREMA:
3 su bardağı süt
4 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı un
1 adet yumurta
2 paket vanilya
200 gram labne peyniri
HAZIRLANIŞI:
Pandispanyayı yaparken yumurtaları beyazlarından ayırın.Beyazına ve sayısına ayrı ayrı şeker ekleyip çırpın.Beyazı kerma kıvamına gelecek sarısının içinde de şekeri iyice eritin.un kakao vanilya ve kabartma tozunu 2 defa elekten geçirin ve çırpma teliyle havalandırarak yumurtanın sarısının üstüne ekleyin(ekleme işlemini tahta spatulayla yapın ve daha sonraki işlemlerde de onu kullanın).Beyazını da söndürmeden karışıma ekleyin.Kalıbın sadece dibini yağlayın ve kenarlarını unlayın(kelepçeli kalıp her zaman daha iyidir).
Kremasını hazırlarken süt un yumurta şeker karışımını kaynayana kadar pişirin.Ocaktan aldıktan sonra ılıyana kadar bekleyin ve daha sonra içine labne peyniri ve vanilyayı ilave edin ve mikserle çırpın.
Afiyet olsunnn :)

Bunlar da başka bir iki ufak çalışmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder